دبیرستان دخترانه شهید باهنر، در سال 1368 راه اندازی شد. این دبیرستان سعی کرده است با فراهم آوردن بهترین و گسترده ترین امکانات و تجهیزات آموزشی و فرهنگی در فضاهای مدرسه (کلاسهای مجهز به ویدئو پروژکتور، کتابخانه با داشتن کتابهای مرجع، سالن نمازخانه، فضای مشاوره مناسب، سالن اجتماعات و …)، محیطی مناسب و کیفی برای پیگیری برنامه و فعالیت های آموزشی ، فرهنگی و پژوهشی در اختیار دانش آموزان عزیز قرار دهد.

مدیریت هماهنگ و یکپارچه که بر این سیستم آموزشی و پرورشی ناظر است باعث می‌شود که اولاً دانش‌آموزان دبیرستانی از همان ابتدا در فضای آماده‌سازی خود برای آزمون‌های مهم و سرنوشت‌ساز قرار بگیرند؛ ثانیاً از پراکنده‌خوانی و پراکنده‌کاری پرهیز کنند و صرفاً به هدف اصلی خود که همانا موفقیت در کنکور است روز به روز نزدیکتر شوند؛ ثالثا در کنار آموزش های اصولی به عناوین مهم دیگری از جمله مهارت های زندگی بپردازند.

در حال حاضر چه منطقی و یا غیرمنطقی، درست و یا غلط، شرایط به گونه ای است که نتیجه کنکور نقش بسیار مهمی در معماری زندگی شما دارد. با خود اندیشیدیم که نیاز الآن شما دانش آموز فعلی و دانشجوی آینده چیست؟

مگر نه این است که الآن یکی از مهمترین دغدغه های شما انتخاب یک مدرسه مناسب است که بتوانید به آن اعتماد کنید و روند درسی خود را به آن بسپارید. چیزی در حدود شانزده سال است که بسیاری از دانش آموزان سخت کوش مسیر موفقیت خود را در دبیرستان ایراندخت دیده اند. برای آن که شما دانش آموز گرامی هم بتوانید صحیح انتخاب کنید سعی کردیم آنچه که در دبیرستان ایراندخت اتفاق می افتد را به صورت واضح به دور از تبلیغات در این سایت گردآوری کنیم.

دبیرستان شهید باهنر 1 (متوسطه دوره دوم (متوسطه عمومی-دبیرستان) دخترانه عادی دولتی)

استان: تهران | شهر: تهران | منطقه: منطقه 5  محدوده : منطقه 22

مقطع تحصیلی : متوسطه دوره دوم (متوسطه عمومی-دبیرستان) | نوع مدرسه : عادی دولتی

جنسیت : دخترانه (لیست مدارس عادی دولتی دخترانه منطقه 5 شهر تهران) (لیست مدارس دخترانه منطقه 5 شهر تهران)

نشانی: كيلومتر 14 اتوبان تهران كرج – منطقه 22 – شهرك پيكان شهر – دبيرستان شهيد باهنر

تلفن تماس (سامانه آموزش و پرورش) : 44797003-44791999

انسان در هر شرایط و هر موقعیت اجتماعی و در تمامی مکان ها و زمان ها درحال یادگیری هستند. در این میان مدرسه به عنوان یک فضای آموزشی ، به یادگیری افراد کمک می کند و نقش قابل توجهی در فرایند یاددهی و یادگیری دارد. بسیاری از آموزش ها پیامهای تربیتی برنامه های هنری و خلاقیتی در قالبهای مختلف و به صورت مستقیم و غیرمستقیم به دانش آموزان عرضه می گردد.

آنان نه تنها با حضور در کلاسهای درس و طی آموزشهای رسمی یاد می گیرند بلکه در حین بازی و تفریح نیز با پاره ای از قوانین ، هنجارها و برنامه های تربیتی آشنا می شوند. آنها پس از یک جلسه فعالیت آموزشی دقایقی را به عنوان زنگ تفریح از کلاس خارج می شوند و مجدداً به کلاس باز می گردند ، بنابراین فضای خارج از کلاس باید قابلیت اجرای برنامه های آموزشی و پرورشی را داشته باشد. هدف اصلی آموزش و پرورش ارتقای دانش ، مهارت و نگرش انسانها و کمک به رشد و تکامل همه جانبه فراگیران است و فضای آموزشی ما از شرایط و امکانات مناسبی جهت پیاده سازی این هدف برخوردارند.

موفقیت فردای شما بسیار به تصمیم‌گیری امروزتان بستگی دارد. مقطع دبیرستان تکرار‌پذیر نیست که بخواهید آزمون و خطا بکنید و در صورت اشتباه دکمه  را بزنید تا دوباره از اول شروع کنید. پس درست تصمیم بگیرید. ما فکر می‌کنیم که می توانیم در این مسیر یاری‌گر شما باشیم. البته شما نیز باید به ما نشان بدهید که با استانداردهای یک دبیرستان قوی و مطمئن همخوان هستید.

سرکار خانم حق نظری مدیریت محترم دبیرستان دخترانه شهید باهنر با سعی  کوشش توانسته با مشکلات آموزشی ، اقتصادی شرایط عالی برای تحصیل دانش آموزان فراهم آورد با توجه به نیازهای این مجموعه خواستار کمکهای خانواده دانش آموزان برای فراهم شدن محیط بهتر با تجهیزات روز برای فراگیری علم این مجموعه را یاری نمایید.

با آرزوی موفقیت روزافزون برای همه فرزندان این مرز و بوم

مدیریت دبیرستان دخترانه شهید باهنر حق نظری

دبیرستان دخترانه شهید باهنر سعی کرده است با فراهم آوردن بهترین و گسترده ترین امکانات و تجهیزات آموزشی و فرهنگی در فضاهای مدرسه ، محیطی مناسب و کیفی برای پیگیری برنامه و فعالیت های آموزشی ، فرهنگی و پژوهشی و ایجاد فضایی امن و با نشاط و آرام برای دانش آموزان و اولیاء محترم بر مبنای تکریم شخصیت و احترام متقابل را در اختیار دانش آموزان عزیز قرار دهد، امکانات دبیرستان به شرح زیر می باشد:

مجهز نمودن کلاس ها به دستگاه ویدئو پروژکتور و لپ تاپ

کـتابخانه

سالن اجتماعات

اتاق مشاوره

مشاور روانشناسی و تربیتی

آزمایشگاه

نمازخانه

اینکه دانش آموز بداند ” چه زمانی قرار است چه چیزی یاد بگیرد ” یکی از مهمترین نکات روند یادگیری دروس می باشد. وقتی دانش آموز این زمان بندی را بداند قطعاً خواهد توانست با خیال راحت تری به مطالعه دروس خود بپردازد و ترس از دست دادن زمان دیگر جایی نخواهد داشت.

ما نقطه شروع فعالیت آماده سازی برای کنکور را از نیمه تیر ماه قرار داده ایم، دقیقاً یک هفته پس از برگزاری آزمون کنکور. زمان باقیمانده تا برگزاری کنکور سال بعد فرصت بسیار مناسبی است تا دانش آموزان، مجموعه دانش درس خود را غنا بخشند.

 

محتوای کلاس ها

همانطور که به استحضار شما رسید سعی بر آن شده است که در نظام آموزشی دبیرستان شهید باهنر تست و تشریح توامان لحاظ شود. بدین منظور و برای به دست آوردن ضریب وزنی دروس اقدام به آنالیز سؤالات آزمون چند دوره اخیر نموده ایم. داشتن این تحلیل های قوی نه تنها باعث ارائه دید وسیع تر به دانش آموزان دبیرستان ایراندخت جهت هر چه بهتر کردن برنامه مطالعاتی خویش می باشد، بلکه نشانگر برنامه ریزی دقیق و اشراف کامل کادر اجرایی و آموزشی دبیرستان بر روی مقوله کنکور می باشد.

وظایف دانش آمـوزان

دانش آموزان در دوران تحصیل موظف‌اند موازین اسلامی و مقررات آموزش و پرورش را در اخلاق و رفتارخویش رعایت کنند که اهم آن‌ها به شرح زیر است:

رعایت شعائر دینی. رعایت ادب و احترام نسبت به مدیر، معاون، معلمان، مربیان و دیگر کارکنان مدرسه. رعایت حسن رفتار و اخلاق و همکاری با سایر دانش آموزان. سعی شایسته در تحصیل، رعایت مقررات آموزشی و تربیتی، انجام فرائض دینی و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی مدرسه. حضور به موقع در مدرسه و خروج از آن در پایان ساعات مقرر. حضور مرتب در مدرسه و کلاس درس در تمام مدتی که مدرسه رسماً دایر است. رعایت بهداشت و نظافت فردی و همکاری با دانش آموزان دیگر و مسؤولین مربوط در پاکیزه نگه داشتن فضای مدرسه. استفاده از لباس، کفش، جوراب ساده و مناسب و متناسب با شئون دانش آموزی و نیز حجاب مناسب الزامی می باشد.

عدم استفاده و به همراه داشتن وسایل غیر از وسایل آموزشی الزامی می باشد. مراقبت از وسایل شخصی و اهتمام در حفظ و نگهداری اموال، تجهیزات و ساختمان مدرسه (چنانچه دانش آموزی به وسایل و ساختمان مدرسه یا سایر دانش آموزان خسارت وارد آورد، باید خسارت وارده توسط دانش آموز یا ولی وی جبران شود).

تبصره. برگه‌هایی که در موقع ثبت‌نام توسط دانش آموز و ولی او تکمیل می‌شود، باید حاوی اهم وظایف انضباطی دانش آموزان باشد تا ضمن آگاهی و توجه، دانش آموز و ولی او انجام این وظایف را تعهد کنند.

معاون انضباطی موظف است در مواردی که دانش آموز تأخیر ورود مکرر یا غیبت غیرموجه داشته باشد، مراتب را به اطلاع ولی وی برساند تا با همکاری اولیاء چاره‌جویی لازم معمول شود.

غیبت غیرموجه و تأخیر ورود دانش آموز در دفتر انضباطی ثبت و موجب کسر نمره‌ی انضباط می‌شود و در صورت تأخیر ورود مکرر یا غیبت بیش از حد، معاون انضباطی مدرسه موظف است با نظر شورای مدرسه تصمیم مقتضی را برابر موارد فوق اتخاذ نماید و مراتب را کتباً به اولیاء دانش آموز ابلاغ کند.

 

ترغیب و تشـویق

معاون انضباطی مدرسه برای ترغیب دانش آموزان به انجام صحیح وظایف خویش برنامه‌هایی را تهیه و با تأیید شورای مدرسه اجرا می کند. دانش آموزانی که وظایف خود را به نحو شایسته انجام می‌دهند، به روش‌های زیر مورد تشویق قرار می‌گیرند:

تشویق شفاهی در کلاس در حضور دانش آموزان.

تشویق شفاهی در مراسم صبحگاه در حضور کلیه‌ی دانش آموزان.

تشویق کتبی و شفاهی در کلاس و اعلام آن به ولی دانش آموز.

تشویق کتبی و شفاهی در حضور کلیه‌ی دانش آموزان.

اعطای جایزه یا لوح تقدیر با امضای معاون انضباطی مدرسه در حضور همه‌ی دانش آموزان.

تشویق کتبی و اعطای لوح تقدیر از طرف اداره‌ی آموزش و پرورش.

معرفی برای شرکت در اردوهای تربیتی، آموزشی و فرهنگی.

اعطای نشان‌های دانش آموزی برابر ضوابط مصوب شورای عالی آموزش و پرورش.

اتخاذ تصمیم در مورد بند ۱ با معلم و مربی دانش آموز و بندهای ۲ لغایت ۵ توسط معاون انضباطی مدرسه و بندهای ۶ و ۷ پس از تأیید شورای مدرسه انجام خواهد گرفت.

 

تنبیـه

قصور و سهل‌انگاری دانش آموزان نسبت به انجام وظایف خود تخلف محسوب می‌شود. معاون انضباطی ، شورای مدرسه، معاونان آموزشی و مربیان موظف‌اند قبل از اعمال هر گونه تنبیه از وضع و موقعیت محصل آگاهی یابند و در جستجوی انگیزه و علت تخلف برآیند و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

دانش آموزان متخلفی که راهنمایی‌ها و چاره‌جویی‌های تربیتی، در آن‌ها مفید و مؤثر نمی‌افتد، با رعایت تناسب به یکی از روش‌های زیر مورد تنبیه قرار می‌گیرند:

تذکر و اخطار شفاهی به طور خصوصی.

تذکر و اخطار شفاهی در حضور دانش آموزان کلاس مربوط.

ارجاع به واحد مشاور روان شناسی.

اخطار کتبی و اطلاع به اولیاء دانش آموز.

بنا به تصمیم شورای دبیرستان تصمیماتی اتخاذ می شود.

اعمال هر گونه تنبیه دیگر از قبیل اهانت، تنبیه بدنی و تعیین تکالیف درسی جهت تنبیه ممنوع است و در اعمال تنبیهات بین دانش آموزان تبعیض و استثنایی قائل نمی شود.